Segítség közös képviselő leváltásához

Miért adjuk közre ezt a cikket? Mert hiszünk benne, hogy korrektséggel lehet a legtöbb ügyfelet megszerezni és megtartani. Ezzel tudjuk segíteni Önöket, tehát segítünk.

Így váltsd le a közös képviselőt, lépésről-lépésre – ingyenes aláírási ív mintával

A jó hír: van korrekt közös képviselő!

Így nem érdemes szenvedni. Inkább kerüljön kicsit többe, de érdemes normálisat választani – mint mindenből. Nem javasoljuk, hogy a legolcsóbbat válasszák. Itt is igaz, a Trabant olcsóbb, mint a Volkswagen, most már azért az utóbbi tekinthető elfogadott minőségi szintnek.

A leváltás menete

1. javaslat: fogjanak össze néhányan. Nehéznek tűnik, de nem az. Beszélgessenek a lépcsőházban, alakítsanak Facebook csoportot, vagy dobjanak be a postaládákba kiáltványokat – 100 lakás felett ingyen fénymásolunk minden lakónak, ha ajánlatot adhatunk – Ha látják, hogy sokan hasonlóképpen gondolkodnak, akkor itt az idő az aláírásgyűjtésre. A tulajdon hányad 10%-a már elegendő a közgyűlés összehívásához! Ehhez szükséges az aláírási ív.

2. Aláírásgyűjtés. Használják az ingyenesen letölthető dokumentumot az aláírások összegyűjtésére. A sárga mezőket töltsék ki az Önök házára jellemző adatokkal. A többi pontozott vonalat hagyják üresen. Több lapot is használhatnak. Erre kell figyelni az aláírásgyűjtéskor:


Tipp: jóval érdemes túllőni a 10%-nyi aláírást, mivel lehet, hogy néhány érvénytelen lesz, így a közös képviselő esetleg nem hívja össze a közgyűlést.

Szívesen biztosítjuk az aláírási íveket – akár ingyenesen, ha ajánlatot adhatunk a képviseletre, 100 lakás felett.

3. Aláírások leadása. Azt javasoljuk, hogy az aláírási íveket fénymásolják le (vagy szkenneljék be) és másolaton vetessék át személyesen a közös képviselővel. Írják rá, hogy ÁTVETTEM, DÁTUM, és minden másolt oldalt szignáljon le.

Megoldás lehet még, hogy egy jogász ismerőssel a másolatot ellenjegyeztetik, majd tértivevényes levélben adják fel az eredetit. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a képviselő nem veszi át egy ideig, így kicsit húzza az időt. Ám ez nem tarthat sokáig, mert a 2. kézbesítéstől kézbesítettnek kell tekinteni a küldeményt a postatörvény szerint.

4. A közgyűlés összehívása. A közgyűlést az átvételtől számított 30 napon belülre kell összehívnia a közös képviselőnek. Ha ő ezt nem teszi meg, az SZVB az ezt követő 15 napon belülre összehívhatja. Ha ők sem teszik meg, akkor az aláírási íven megjelölt személy hívhatja össze a közgyűlést.

Fontos, hogy a közgyűlést PONTOSAN az aláírási ívben megadott pontokkal kell összehívni, azon változtatni utólag nem lehet. Pl. Nem lehet összevonni két közgyűlést és egyben megtartani. Vagy nem lehet további pontokat tenni hozzá, stb. Ha tehát több dologról is szeretnének döntést hozni, akkor egészítsék ki az aláírási íveket, az aláírások előtt.

5. Meghatalmazások gyűjtése. A közös képviselő szimpatizánsai feltehetőleg meghatalmazásokat fognak gyűjteni. Tegyék ezt Önök is! Fontos, hogy a meghatalmazásnak meg kell felelnie a formai feltételeknek. Használja pl. ezt a mintát! Fontos, hogy a név cím, valamilyen igazolványszám, és az aláírás is rajta legyen, a tanúknak is! 2 tanú szükséges. Ha ezek ugyanis nincsenek meg, a meghatalmazás nem érvényes. A meghatalmazást minden esetben csak eredetiben lehet elfogadni, tehát másolt, szkennelt, emailben küldött stb. meghatalmazás nem érvényes. A meghatalmazást utólag nem lehet letanúzni. A tanúknak az aláíráskor kell jelen lenni.

6. A közgyűlés. A közgyűlést bárki levezetheti, nem csak a Közös képviselő. Azonban az ő kötelessége a lakói nyilvántartást biztosítani a tulajdoni hányadokról, hogy a szavazásokat össze lehessen számlálni. Legtöbbször ezt nyomtatott lakói listával, vagy Excel táblázatban szokták biztosítani. Elvileg köteles részt venni a közgyűlésen, de láttunk már olyat, hogy a leváltása után elment. Ilyenkor kérjék el a lakói listát tőle.

Javasolt a jegyzőkönyvvezetőnek és a hitelesítőknek lakókat választani, javasolt megszavaztatni, napirenden kívül akár, hogy hangfelvétel készülhessen, és egy jobb mobiltelefonnal felvenni a közgyűlést. Ha valaki nem ért egyet a felvétellel, amikor ő beszél, szüneteltetni kell a felvételt. Ez sokat segít majd a jegyzőkönyv megírásában. Ha a lakók írják a jegyzőkönyvet, azt elég csak röviden a lényegre szorítkozva megírni. Tartalmaznia kell a szavazások eredményét, ezt célszerű a felvételre felmondani.

7. A közgyűlés után. 8 nappal a közgyűlés után a jegyzőkönyvet és a határozatokat közzé kell tenni. Ehhez a jegyzőkönyv hitelesítőknek alá kell írniuk. Ha nem értenek egyet a jegyzőkönyv tartalmával, azt jogosultak kiegészíteni. A kiegészítést a képviselőnek kötelessége a jegyzőkönyvhöz mellékelni.

A leváltott közös képviselőnek 30 napja van az anyagok átadására.
Mindent át kell adni:

A társasházi törvényt itt találja, a 35.§ 2-es pontja rendelkezik a fenti témáról.

Kérjen tőlünk ajánlatot: http://www.faraone.hu/ajanlatkeres
Ajánlatkérés: 06 20 225 1064
E-mail: ertekesites@faraone.hu
Faraone Kft.
1138 Budapest, Sólyatér u. 9.
Telefonszám: 06-1-2703646, 06-30-6110940
E-mail: kepviselet@faraone.hu
Ügyfélszolgálat:
Hétfő: 9.00 – 13.00
Kedd: 13.00 – 16.00
Szerda: 9.00 – 17.00
Csütörtök: 9.00 – 13.00
Péntek: szünnap
© 2020 Faraone Kft. Minden jog fentartva
Tisztelt Tulajdonosok!

A Faraone Kft. kollégái nevében ezúton kívánunk önöknek
Meghitt Karácsonyt és Boldog Békés Egészségben, Boldogságban, Sikerekben Gazdag Új Esztendőt!

A Faraone Kft. közös képviseleti irodája (1138 Budapest, Sólyatér u. 9.) az ünnepekre tekintettel
2017.12.21. 12 órától 2018.01.03-ig ügyeleti rendben érhető el.

Ad Hoc esetekben a műszaki és dedikált házkezelői elérhetőségek természetesen hívhatóak.

2018.01.03-tól a megszokott ügyfélszolgálati időkben ismét várjuk önöket.

Üdvözlettel, Faraone Kft.